Hamownia silników pojazdów 4x4 !!!!
do nowo otwartej najnowocześniejszej hamowni silników pojazdów 4x4 firmy MAHA Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu drogowego w Łomży.
Zadzwoń już dziś - (086) 215 03 19 i umów się na badanie. Sprawdź siłę i sprawność swojego auta !!!
Hamownia oferuje:
Pomiar ciągły
Pomiar dyskretny
Symulacja obciążenia
Kontrola elastyczności
Kontrola tachografu
Pakiet graficzny
Program pomiarowy:
pomiar mocy przy stałej prędkości obrotowej, prędkości km/h, sile pociągowej
graficzne i numeryczne przedstawienie mocy na kołach, strat, mocy silnika oraz momentu obrotowego
wyświetlanie do 3 pomiarów w tle
możliwość wyboru poszczególnych krzywych na monitorze i wydruku
wyświetlanie na monitorze prędkości obrotowej, temperatury oleju, momentu obrotowego podczas pomiaru
przeliczanie mocy według norm DIN70020, EWG 80/1269, ISO 585, JIS D 1001, SAE J 1349 (opcja)
Symulacja obciążenia z graficznym przedstawianiem wyników:
stała prędkość obrotowa, siła pociągowa oraz prędkość km/h
symulacja jazdy
Dane zewnętrzne:
duże możliwości związane z pomiarem dodatkowych parametrów pojazdu tj. ciśnienia doładowania, temperatury otoczenia, dane pobierane poprzez złącze OBD
możliwość przedstawienia na monitorze 3 dodatkowych parametrów oraz wydruku tj.: krzywa zadymienia, wartość współczynnika k oraz wartość CO
możliwość podłączenia do urządzenia analizatora spalin MGT 5 oraz dymomierza MDO 2 LON (opcja)
możliwość podłączenia urządzeń do pomiaru zużycia paliwa firm Krupp/AIC
Graficzne przedstawianie wyników pomiaru mocy oraz symulacji obciążenia:
możliwość wyboru określonego punktu pomiaru i przedstawienia wartości numerycznych w danym punkcie
pięciokrotny zoom pozwala na dokładną ocenę dowolnego punktu krzywej
graficzne przedstawienie wyników pomiaru
przedstawienie punktów w których zostały przekroczone wartości graniczne
możliwość nanoszenia na wykresy uwag w formie tekstu
możliwość przełączania jednostek po pomiarze kW/PS/KM
Hamownie są urządzeniami służącymi do badania parametrów silnika (momentu obrotowego i mocy maksymalnej), choć tak naprawdę mierzony jest jedynie moment obrotowy, a moc oblicza się na podstawie zmierzonego momentu i prędkości obrotowej. Wyniki pomiarów są zależne od warunków atmosferycznych, dlatego oprogramowanie hamowni odnosi je do umownych warunków normalnych, które są definiowane przez różne normy. Najczęściej jest to norma DIN 70020, według której normalne warunki to temperatura 25° C i ciśnienie 1000 hPa. Norma nie precyzuje natomiast parametru wilgotności powietrza. Moc silnika może być badana wg innych norm, m. in. wg amerykańskiej SAE (moc silnika wg SAE jest od kilkanastu do 20% wyższa niż w przypadku pomiaru wg DIN, co wynika z faktu, że badana jednostka napędowa jest pozbawiona części osprzętu i układu wylotowego). Rzeczywisty pomiar wykonany wg tej normy jest możliwy właściwie tylko w warunkach hamowni silnikowej. W przypadku hamowni podwoziowej, można takie warunki pomiaru z pewnym przybliżeniem symulować wybierając stosowny algorytm obliczeń, uwzględniający odpowiednie współczynniki korekcji.